středa 18. května 2016

MATURITA

A čtyř měsíční prázdniny můžou začít! Včera jsem úspěšně odmaturovala! Sama tomu nevěřím, ale je to tak a jak jsem minule slíbila, dnes bych se pár větami chtěla k celýmu tomuhle šílenýmu období, kterýho se všichni děsí, vyjádřit. 
 
Vím, že se opakuju, ale stále se mi nechce věřit tomu, že jedna dlouhá etapa mýho života právě skončila. Všechno uběhlo tak neuvěřitelně rychle, hlavně teda poslední půl rok, kdy jsem byla doslova v jednom kole. Řeknu vám to asi takhle, ta maturita sama o sobě by nebyla zase takový problém. To co mi zabralo nejvíc času a energie bylo vypracovávání maturitních otázek. Jsem v tomhle totiž až moc pečlivá, a tak bylo běžné, že jsem sepisováním jedné otázky strávila třeba i týden a zaplnila 20 A4. Dalším kamenem úrazu byla povinná četba, se kterou jsem začala sice už o letních prázdninách, ale stejně jsem to do maturity nestihla..ups :D No a v kombinaci s učením na normální testy, řešením přihlášek na vysokou a různýma zkouškama už mi žádnej čas na to samotný učení na maturitu nezbyl. Naštěstí jsem to dohnala o svaťáku, teda spíš poslední večer před maturitou, kdy se radí odpočívat a už se vůbec neučit. :D Kromě teda neustálýho nestíhání, panikaření a stresování mi poslední půl rok  přinesl spoustu skvělých zážitků jako třeba maturiťák nebo poslední zvonění. Uvědomila jsem si, co je pro mě důležité, naučila jsem se větší zodpovědnosti a hodně věcí v mém životě změnila...snad k lepšímu. A teď...teď se cítím konečně volná. Tak volná, že můžu konečně dělat i to, co mě baví, dostat se k tomu, co jsem odkládala na "po maturitě", bez výčitek se rozvalit na pohovku a strávit třeba celý den díváním se na televizi, no a hlavně konečně zase pořádně blogovat! :)
Všem letošním maturantům, kteří ještě válčí přeju hodně štěstí a pevný nervy a pro vás, kteří maturujete třeba příští rok mám pár rad:
  • Začni hned! Pokud víš, z čeho chceš maturovat, nečekej, až ti  dá někdo pokyn k učení. Čím dřív začneš se sháněním materiálů, tím líp... Né jak já. Pokud někdo plánuje maturitu ze ZSV nebo španělštiny, dejte vědět, pošlu vám vypracovaný otázky. ;)
  • Choďte do školy, snažte se napsat všechny testy v danej termín, ať se tím už později nemusíte zatěžovat.
  • Maturujte z jazyků...podle mě je to mnohem lepší, než se učit hromady faktů.
  • Nezapomeňte, že Základy společenských věd zahrnují i filosofii, kterou si vytáhnout opravdu nechcete... A hádejte, kdo si ji vytáhl.
  • Dělat si studijní plán nemá smysl, stejně se ním budete řídit jen prvních pár hodin a pak zjistíte, že jste při jeho tvorbě byli až moc optimističtí. :D
  • Neztrácejte hlavu, všechno se dá zvládnout! :)
    P.S. Příště se konečně můžete těšit na outfit! :)
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Layout Designed by pipdig